Vårlisti

Är ledig idag, därav detta frekventa bloggande. Här kommer en lista som jag snodde från en annan blogg:

1. Känner du dig lycklig och glad nu när våren är här?
Ja fast här är det inte riktigt vår än. Men att gå på asfalt är en succé jämfört med broddar på snö.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vår?
Har köpt fyra (?!?) nya vårjackor som jag nu måste använda flitigt för att inte få dåligt samvete: en beige trench fyndad på Tradera ursprungligen från Weekday, en mörkblå kappa/kavaj från Röda korset, en bronsguldig bombarjacka med rosor på från H&M trend, en lite konstig ljusblå jacka också från Röda korset. Fast egentligen gillar jag min förra vårjacka mest av alla, helt enkelt: en svart från Monki.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Minns inte för det var mycket sämre än nu.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Utbildar mig till Socionom, vikarierar inom Socialpsykiatrin, promenerar och går på spinning ibland, planerar framtida måltider, sitter i soffan och kollar sida efter sida på Pinterest, lyssnar på podcasts, går på stan lääänge och helst själv, fikar med vänner, tar powernaps, dricker vin.

5. Vad ska du ha för frisyr i vår?
Lååångt hår och lugg. Mycket uppsatt i hög tofs tänker jag.

6. Bästa vårmusiken?
Gillar den mesta musiken som spelas i podden "Jenny & vänner". Hoppas på att hitta fler bra låtar i denna "genre" (vad den nu kallas??) samt sån musik som ger lite pirr i magis.

7. Vad läser du?
Ingenting just nu. Men när jag åker till Spanien om tre veckor ska jag ta med mig en bunt.

8. Senast tre inkomna sms?
"Gött!" - Martin.
"Nu är jag hemma :)" - Katrin.
En massa Emojis från mamma.

9. Vad var bäst med vintern?
Kanske att ha syjunta och dricka te. Eller julen i Falun. Och att jag fick extrajobb.

10. Vad var sämst med vintern?
Allt mörker och kyla. Att behöva använda täckbyxor och att promenera utomhus i Dr martens innan jag köpte broddar.

11. Senast köpta plagg?
Köpte lite på H&Ms rea när jag var i Uppis i helgen.

12. Ditt bästa skönhetstips inför våren?
Får väl säga: Betakaroten :))

13. Hur ser du på framtiden?
Längtar mest till sommaren eftersom jag för första gången ska tillbringa den i Umeå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback