Internationella kvinnodagen

Denna dag får mig att minnas då jag 2004 åkte ner till Hultsfred och deltog i Popkollo. Där lärde jag mig tex att det inte alls är svårt att spela elgitarr, använda förstärkare, spela in i studio, stå på scen, skriva låtar, DJa. Och att detta är något tjejer OCKSÅ kan göra. Att åka till Popkollo 2004 är något av det bästa jag gjort i hela mitt liv. Jag är övertygad om att det till stor del bidrog till att jag några år senare vågade starta band, spela på festivaler och stå upp mot killar och män som trodde sig veta bättre gällande tex teknik och ljud. Nu ännu några år senare sitter jag i styrelsen för She's got the beat som bla anordnar Popkollo här i Umeå och är så jävla glad och stolt över att det finns människor som fortsätter att engagera sig och arbetar för jämställdhet varje dag. Vill därför säga till er: TACK FÖR ATT NI FINNS OCH FORTSÄTT MED ERT FANTASTISKA ARBETE!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback