BUSSLIV

Min veckorytm känns störd nu efter att ha jobbat på en söndag. Och imorgon plus resten av veckan ska jag få skjuts till jobbet istället för att ta bussen! Ännu mer förvirrat. Falu C kl 05.30 har annars varit en favoritstund på dagen. Känner nu igen alla busschaufförer, vet vilka som röker och vilka som inte säger hej eller vem som blir "förvirrad" ibland. Gillar att sitta på samma plats och se samma människor kliva på varje morgon. En gång hoppade tex en kille på i centrum istället för i Hälsinggården som han brukar! Då blev jag nyfiken. En gång pratade kvinnan som jag trodde var en man med mig och hade kvinnoröst! Då blev jag överraskad. Tråkigt att missa dessa fina stunder. Kvinnan som går runt Östrahamngatan och plockar upp gårdagens fimpar. Han som putsar alla skyltfönster i stan, mfl! Säger hejdo till er. Ses kanske på tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback