GUDS PLÅGA TILL GYMMAREN

Två saker jag klarat mig utan den senaste veckan:
Cigg
Mobil
Ska man sluta med mer när man ändå är igång?!?! Bli vegetarian igen? Eller andra lustiga dieter man har provat på genom åren. För er som är sugna på dieter, kanske har som nyårslöfte att gå ner i vikt eller bara vill prova på för att utmana er själva. Här kommer en liten dietutvärdering:
GI - första fasen som pågår i ungefär tre dagar är värst. Det är då man ligger energilös på golvet och käkar solrosfrön som om det inte fanns någon morgondag. På all mat: vinägrett. Till lunch helst bara sallad och jävligt mycket KÖTT. Favoritmat under GI-perioden: grillad kyckling utan tillbehör. Testade en gång en "efterrätt" bestående av kesella och funlight, PROVA EJ!!!! Såg att en annan blogg skrivit något om att det är "guds gåva till gymmaren". Ej sant. Höll iallafall ut i en vecka med denna diet. Vad jag fick med mig efter dieten: fil med kanel, ganska gott än idag.
LCHF - om man gillar fett och grädde är detta perfekt. Förutom att man typ aldrig vill äta fett och grädde igen efter dietens slut!!!!! Favoritmat under denna period var omelett med extra ost och smör. Tröttnade dock på en dag. Annat gott: hamburgare utan bröd. Till lunch kunde man exempelvis äta en burk turkisk yoghurt med kanel och linfrön. Sämst under dieten var att det aldrig fanns något mellanmål tillgängligt på offentliga platser. Käkade en burk keso en dag. Blev inte mätt. Dålig "efterrätt" var att frysa in grädde med hallon. Smakar inte som glass!!!!! Höll ut en vecka med denna diet också.
Känns bra att man har provat på så man får "rätten" att uttala sig. Säger till er som funderat: PROVA EJ!!!
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback