KOMPLIMANGER

Satt nära en tant med skön stil på bussen idag. Tänkte: vill ge denna tant en komplimang, typ för hennes somriga kjol. Tänkte sen: är det ok att ge främlingar komplimanger? Mindes en gång när jag och några vänner satt på en buss och såg en tjej med en snygg väska. Vi bara: måste säga något och förgylla hennes kväll! Och när hon hoppade av sa jag: "SNYGG VÄSKA!" Men tjejen verkade ta det ironiskt och gav mig istället för ett tack en sorgsen blick. Fick ångest och tänkte att den "förgyllda" kvällen istället skulle bli en kväll av tårar och att den fina väskan aldrig mer skulle användas! Sa därför inget till denna tant. MEN! Precis när hon skulle kliva av bussen vände hon sig mot mig och sa "vilken fin väska med dalahästar du har! jag brukar sy sådana och skicka till mina vänner i Tyskland!" Dvs: komplimanger till främlingar är soc acc! Om man använder rätt tonläge. Dvs ej det ironiska tonläget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback