Inget jobb för mig

Eftersom min termin inte börjat än har jag fortfarande jullov. För att inte deppa ihop här hemma i lägenheten försöker jag låtsas att jag är en egen företagare som arbetar hemifrån. Det går ganska bra. Gör listor, säljer gamla kläder på Tradera, köksbord på Blocket och böcker till nya studenter osv.
 
Jag har dock i och med detta "företagande" kommit på en sak som jag verkligen ogillar: Att ta betalt. Jag kan seriöst må dåligt efter att jag sålt något på grund av att jag känner mig snål? Trots att jag som idag sålde bordet för halva priset mot vad jag skrivit i annonsen, så kan jag inte släppa känslan av att jag egentligen typ borde gett bort det gratis. Så svårt eftersom jag samtidigt VILL tjäna pengar. Därför försöker jag nu släppa detta genom tänka såhär: jag har ju faktiskt inte tvingat någon att köpa saker av mig.
 
Eller??? ;)))

Det kommer nog iallafall aldrig bli någon frilansande-egenföretagare-jobba hemifrån-entreprenör av mig. Vilket känns ganska skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback